راه اندازی سفرهای منظم هفتگی از انزلی به روسیه

راه اندازی سفرهای منظم هفتگی از انزلی به روسیه

پلات: مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر از مثبت شدن تراز حمل و نقلی این شرکت برای اولین بار در تاریخ فعالیت آن آگاهی داد و با اشاره به برقراری سفرهای منظم دریایی برای حمل بار از انزلی به مقصد روسیه از صاحبان بار صادراتی و واردکنندگان برای استفاده از ظرفیتهای به وجود آمده از طرف کشتیرانی دریای خزر به مقصد روسیه دعوت به عمل آورد.


به گزارش پلات به نقل از ایسنا، کامبیز جهانبانی از مثبت شدن تراز حمل و نقلی شرکت کشتیرانی دریای خزر و پیشی گرفتن نسبی صادرات از واردات برای اولین بار در تاریخ فعالیت این شرکت کشتیرانی آگاهی داد و اشاره کرد: با تلاش بی وقفه ناوگان کشتیرانی دریای خزر و در امتداد سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم و برنامه ریزی های سازمان توسعه تجارت ایران، تراز حمل ونقلی در این شرکت کشتیرانی مثبت شده و میزان صادرات از واردات بیشتر شده است.
وی با اشاره به اهمیت این مساله افزود: تا قبل از این برنامه سفرهای شناورهای کشتیرانی دریای خزر بر طبق واردات تنظیم می شد اما اکنون تمام برنامه های سفر از طرف ناوگان کشتیرانی دریای خزر، صادرات محور شده اند.
جهانبانی با تکیه بر این که در همسویی با برنامه و اهداف دولت و در امتداد سیاست های برنامه «چشم انداز گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران»، توسعه ناوگان در کشتیرانی دریای خزر کلید خورده است، اشاره کرد: خوشبختانه اکنون حمل و نقل دریایی در دریای خزر روان شده و در عرصه تجارت خصوصاً صادرات به روسیه دیگر شاهد انباشت و رسوب کالا در بنادر شمال کشور نیستیم.
به گزارش گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، وی با دعوت از صادرکنندگان برای توسعه حمل بار با ناوگان کشتیرانی دریای خزر، افزود: با تدابیر اندیشیده شده ضمن ادامه سفرهای منظم هفتگی شناورها، سعی شده است نرخ کرایه حمل نیز افزایش نیابد.
ایشان سپس اظهارات خود به موضوع توسعه حمل و نقل کانتینری از طرف شرکت کشتیرانی دریای خزر پرداخت و اظهار داشت: کشتیرانی دریای خزر با در اختیار داشتن ۷۵ درصد از حمل و نقل کانتینری در دریای خزر، پیشرو و پرچمدار این نوع از حمل در دریای خزر است.
جهانبانی اضافه کرد: اکنون خدمات حمل کانتینری از طرف کشتیرانی دریای خزر از بنادر شمال کشور به بنادر روسیه در حال انجام می باشد و در عین حال باتوجه به قرار گرفتن در شبکه کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این امکان و توان را داریم که در مقاطع ویژه و در صورت نیاز بازار، عرضه کانتینر را به سرعت افزایش دهیم.
وی با اعلان اینکه طی سال قبل ۱۵ هزار دستگاه انواع کانتینر از طرف کشتیرانی دریای خزر در این دریا حمل و نقل شده است، اشاره کرد: در بخش کانتینرهای یخچالی نیز ظرفیتهای مناسبی در اختیار داریم؛ اما به سبب فقدان امکانات لازم در بنادر روسیه مشکلاتی دراین زمینه وجود دارد که برای رفع آنها درحال مذاکره با طرف روسی هستیم.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در این رابطه اشاره کرد: خوشبختانه با در اختیار گرفتن راهبری بندر سالیانکای روسیه از طرف گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سرمایه گذاری انجام شده برای توسعه این بندر، بندر سالیانکا هیچگونه محدودیتی برای میزبانی از کانتینرهای یخچالی ندارد.
وی درباب کریدور شمال-جنوب نیز اظهار داشت: در این کریدور شاهد افزایش بیش از پیش فعالیت ها هستیم؛ به شکلی که در سال ۱۴۰۱ در قیاس با سال ۱۴۰۰ در حمل و نقل کریدوری ۳۶۰ درصد رشد را ثبت کردیم که بیان کننده نقش آفرینی محوری و ممتاز کشتیرانی دریای خزر در این راه است.
جهانبانی همین طور راه اندازی راه آهن رشت-انزلی-آستارا را نقطه عطفی در راه کریدور شمال-جنوب ارزیابی و اشاره کرد: با بهره برداری از این خط ریلی، ریل ایران به ریل روسیه و بدنبال آن به ریل اروپا متصل خواهد شد و سویه ای بین المللی خواهد یافت.
وی اشاره کرد: کشتیرانی دریای خزر از راه اندازی این خط ریلی استقبال می کند و آنرا زمینه ساز تحول در اقتصاد کشور و رونق اشتغال و اقتصاد در استان گیلان می داند همین طور معتقدیم با بهره برداری از این خط آهن و تحولات انجام شده در بخش دریایی استان گیلان، اقتصاد این استان ظرفیت حمل و نقل محور شدن را یافته است که با توجه ویژه به مجموعه های لجستیکی زمینه ساز رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال فراگیر در استان گیلان خواهد شد.




منبع:

1402/03/08
12:36:33
5.0 / 5
406
تگهای خبر: بنادر , حمل و نقل , خدمات , راه آهن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پلات