مدیر عامل راه آهن كشور عنوان كرد
آخرین وضعیت خط ریلی شلمچه-بصره
خوزستان مدیر عامل راه آهن کشور با اعلان اینکه هدف اول این سفر احیای خط ریلی خرمشهر -شلمچه- بصره تا کربلا است، اظهار داشت: در طول ادوار مختلف دراین زمینه توافق نامه های مختلفی انجام شده و طبیعی است در راه اندازی خط شلمچه موانعی وجود دارد. دراین زمینه ما در طول این چند ماه گام به گام درحال برطرف نمودن این موانع هستیم تا راه اندازی این خط شروع شود.
سید میعاد صالحی امروز، ۶ مردادماه در بازدید از مرز شلمچه اظهار نمود: باتوجه به تاکیدات رئیس جمهور در ماه های گذشته خصوصاً پیروی دیداری که با نخست وزیر عراق در تهران صورت گرفت، این سفر برای چند هدف انجام شده است که نخستین هدف این سفر احیای قطار مسافری تهران- خرمشهر- شلمچه-بصره و کربلا است که حدود ۳۲ کیلومتر از این مسیر فاقد ریل و مابقی آن ریل دارد.
وی ادامه داد: قسمت ۳۲ کیلومتری که فاقد ریل است را بصورت ترکیبی خواهیم ساخت، یعنی مسافرین از تهران تا شلمچه با قطار و از شلمچه با اتوبوس به بصره می رسند و باردیگر از بصره با قطار به کربلا خواهند رسید.
صالحی اشاره کرد: ما هم اکنون در مرز شلمچه هستیم و طبق توافقی که قبلا با هم داشته ایم، طرف عراقی در آن سوی مرز در انتظار ما است که با هم به بصره و با حضور وی با قطار از بصره به کربلا برویم تااین مسیر بطور کامل و عملیاتی تست شود.
وی اضافه کرد: برای اجرای این عملیات به توافق مسؤلان عراقی نیاز است به سبب این که قسمتی از این طرح در ایران و بخش دیگر آن در عراق است.
مدیر عامل راه آهن عنوان کرد: به موازات راه اندازی خط شلمچه- بصره که از مدت ها پیش مورد تاکید بوده و طی مصوبه هیات دولت به راه آهن ایران ارجاع داده شده و در دستور کار است، در این جهت از سایر مجموعه ها که در کشور می باشند تقاضای همکاری داشتیم که شامل منطقه آزاد و مرزبانی می شود و بنا شد تسهیلاتی برای تردد زائران از ایران به عراق صورت گیرد.
صالحی اظهار داشت: در این جهت همه دستگاهها همچون سازمان نیروهای مسلح، نیروی زمینی سپاه و ارتش، مرزبانی و منطقه آزاد پایه کار هستند و امیدواریم مجموعه دستگاهها همکاری کنند و این سازه که سال ها برای مسافران ایرانی آرزو بوده است ساخته شود و زائران عراقی نیز می توانند از این مسیر برای سفر به قم و مشهد استفاده کنند.
وی ادامه داد: در طول ادوار مختلف دراین زمینه توافق نامه های مختلفی انجام شده و طبیعی است در راه اندازی خط شلمچه موانعی وجود دارد و این موانع موانع مختلفی است. دراین زمینه ما در طول این چند ماه گام به گام درحال برطرف نمودن این موانع هستیم تا راه اندازی این خط شروع شود.
مدیرعامل راه آهن اشاره کرد: مسیر این خط ریلی که ما هم اکنون در کنار آن ایستاده ایم را ادامه خواهیم داد تا به ایستگاه بصره برسیم و در این محل باید حدود ۱۶ کیلومتر مین روبی صورت گیرد. همین طور اراضی ای وجود دارد که باید تصرف شوند و بعد باید با راه اندازی یک پل بوسیله اروندرود به ایستگاه بصره برسیم. نکاتی در بخش مطالعات طرح وجود دارد که قسمتی از آن انجام شده و در حوزه بخش دیگر درحال تطبیق مطالعات هستیم و این مساله ساده نیست و گام به گام درحال رفع موانع هستیم.
وی ادامه داد: با مساعدت های مسئؤل عراقی و به سبب این که طرح در خاک عراق در حال انجام می باشد، گام به گام درحال پیشرفت هستیم. باتوجه به تفاهم هایی که دراین زمینه انجام شده است، امیدواریم که به بحث راه اندازی نزدیک شویم. درباب راه اندازی نیز که یک بخش آن مطالعات است، تا کنون پیشرفت خوبی داشته ایم.
مدیر عامل راه آهن با اعلان اینکه برنامه ریزی هایی درباب اربعین حسینی انجام شده است، عنوان کرد: دراین زمینه ما میزان صندلی هایی که برای مسیرهای منتهی به مرز شلمچه است را حدودا دو برابر در نظر گرفتیم و با توجه به این که پیش بینی شده است که امسال زائران بیشتری حضور داشته باشند و بنظر می رسد مردم استقبال زیادی داشته باشند بنا داریم که با فعالیت ۲۴ ساعته کسانی که در خرمشهر هستند را به شلمچه برسانیم و همین طور قطارهایی که از تهران یا مشهد به سمت خرمشهر می آیند را دو برابر نماییم.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب