رئیس سازمان راهداری:

۸۸۷ نقطه حادثه خیز پرخطر و ۱۵۰۰ نقطه کم خطر شناسایی شد

۸۸۷ نقطه حادثه خیز پرخطر و ۱۵۰۰ نقطه کم خطر شناسایی شد

به گزارش پلات، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از رفع ۳۷۰ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور تا پایان شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ اطلاع داد.



به گزارش پلات به نقل از مهر، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در مورد رفع نقاط حادثه خیز در جاده های کشور، اظهار داشت: در جلسه ای که با معاونت راهور فرا جا داشتیم، ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد که باید تا آخر سال ۱۴۰۳ برطرف شود. از این تعداد سال قبل حدود ۴۵۰ نقطه برطرف شده و تا پایان ۶ ماهه نخست سالجاری هم ۳۷۰ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور رفع شده است. برای مابقی نقاط هم برنامه ریزی شده که تا پایان سال جاری مرتفع شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در کنار این ۸۸۷ نقطه، ۱۵۰۰ نقطه دیگر هم شناسایی شد که از اهمیت کمتری نسبت به نقاط اصلی برخوردار بودند. مطابق برنامه ریزی های موجود نقاط حادثه خیز با اهمیت کمتر هم در سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ به صورت کامل برطرف خواهد شد.
امانی همینطور از کاهش تصادفات در شش ماهه نخست سال اطلاع داد و اظهار داشت: در این زمان، شاهد کاهش ۴.۵ درصدی تصادفات در جاده های برون شهری و ۱۸ درصدی در راه های روستایی بوده ایم که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اقداماتی که در جهت ایمنی راه ها به انجام رسانده، نقشی قابل توجه در کاهش این آمار ایفا کرده است.
وی در ادامه به اقدامات دیگر این سازمان برای افزایش ایمنی جاده ها اشاره نمود و اظهار داشت: تا ۶ ماهه اول سالجاری ۶۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در راه ها انجام شده که این رقم بخشی از هدف گذاری ۱۲ هزار کیلومتری برای سال جاری محقق شده است. برنامه سال قبل برای روکش آسفالت راه ها ۱۰ هزار کیلومتر بود و سال جاری این هدف گذاری ۲ هزار کیلومتر افزایش پیدا کرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همینطور در زمینه نصب نیوجرسی خاطرنشان کرد: ۴۵۰ کیلومتر نیوجرسی در راه های کشور تا به امروز اجرا شده و این عدد تا آخر سال به ۷۰۰ کیلومتر خواهد رسید. این در شرایطی است که در کل سال قبل ۵۰۰ کیلومتر نیوجرسی در راه ها نصب گردید.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد تجهیز ماشین آلات راهداری هم اظهار داشت: نزدیک به ۳۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری از تولیدات داخلی خریداری و عقد قرارداد شده و ۶۵۰ دستگاه هم از محل واردات درحال ورود به کشور است. از این تعداد ماشین آلات راهداری تابحال ۲۰۰ دستگاه وارد شده و امیدواریم تا آخر سال مابقی ماشین آلات هم وارد کشور شود.
امانی همینطور در پایان، تاکید کرد که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تمام تلاش خویش را خواهد نمود تا نقاط حادثه خیز باقی مانده تا آخر سال جاری برطرف شوند و این اقدامات صورت خواهد گرفت تا شهروندان بتوانند عبور و مرور ایمن تری در جاده های کشور داشته باشند.


منبع:

1403/07/23
08:22:24
5.0 / 5
34
تگهای خبر: تولید , حمل و نقل , راهداری , شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پلات