رئیس هیئت مدیره رجا:

هزینه قسمتی از بلیت های رجا هنوز به مسافران برگردانده نشده است

هزینه قسمتی از بلیت های رجا هنوز به مسافران برگردانده نشده است

به گزارش پلات رئیس هیئت مدیره شركت رجا اظهار داشت: تا امروز درصد قابل توجهی از هزینه بلیت های خریداری شده به مسافران برگشت داده شد ولی به سبب ضرر و زیان مالی شركت هنوز برخی از مسافران طلبكار هستند.



به گزارش پلات به نقل از رجا، علیرضا محمودی درباره اجرای پروتکل های بهداشتی در قطارهای مسافری اظهار داشت: از همان آغاز اجرای این طرح، پروتکل های بهداشتی مختلفی را به صورت دقیق اجرا کردیم و برای پیش گیری از شیوع ویروس کرونا در قطارهای مسافری رجا، طرح فاصله گذاری اجتماعی به شیوه جدید طراحی شده است که برمبنای آن حداکثر ظرفیت هر کوپه به جز هنگامی که اعضای یک خانواده در کنار هم می نشینند، حداکثر دو نفر در نظر گرفته شده است.
محمودی اضافه کرد: کلیه کارکنان قطارها مجهز به وسایل حفاظتی همچون ماسک و دستکش هستند و ضدعفونی کوپه ها در مبدا و مقصد و گندزدایی راهروها و خدمات بهداشتی قبل از شروع حرکت و در زمان سیر بطور دقیق انجام می شود و از اواسط هفته آینده نیز بسته های بهداشتی در اختیار مسافران قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هیچ هزینه ای به نرخ بلیت ها اضافه نشده است، اشاره کرد: برمبنای طرح فاصله گذاری اجتماعی اگر بلیت یک کوپه به صورت خانوادگی خریده شود، محدودیتی از نظر فاصله گذاری در کوپه ایجاد نخواهد شد و اعضای یک خانواده چهار نفره می توانند در کنار هم در یک کوپه بنشینند.
رئیس هیئت مدیره رجا اضافه کرد: اگر مسافران بلیت های یک کوپه چهارنفره را به صورت انفرادی خرید کنند، در آن کوپه تا سقف دو مسافر جای خواهند گرفت تا فاصله حدود ۱/۵ متری مورد نظر وزارت بهداشت رعایت شود.
محمودی درباب اجرای دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد: تذکرات لازم به مسئولان قطارها داده شده که تا حد امکان از عدم رعایت نکات بهداشتی مورد تاکید جلوگیری نمایند.
وی با اعلان اینکه رجا یک شرکت دولتی نیست و در این شرایط نیز درآمد رجا و دیگر شرکت های مسافری ریلی تقریباً نزدیک صفر است اظهار داشت: با وجود اینکه هیچ دستگاهی اجرای این پروتکل ها را به رجا ابلاغ نکرده بود اما به صورت داوطلبانه طرح فاصله گذاری اجتماعی را تحت نظارت شرکت راه آهن اجرا می نماییم.
محمودی کاهش حجم تقاضای سفر در ماه فروردین را نسبت به زمان مشابه سال قبل بیش از ۹۵ درصد اعلام نمود و اضافه کرد: بر این اساس قطارهای خودرا باتوجه به تعداد مسافران تجمیع و برنامه سفر خیلی از قطارها را لغو کردیم.
رئیس هیئت مدیره شرکت رجا با اشاره به هزینه هایی که به شرکت تحمیل شده است اظهار داشت: طبق آخرین گزارش ها از شروع شیوع ویروس کرونا تا امروز در مجموع حدود ۵۰ میلیارد تومان وجه را باید به مسافران باز می گرداندیم که بخش زیادی از این مبالغ مربوط به بلیت هایی می شود که مسافران لغو کردند و ما برمبنای دستور راه آهن باید ۱۰۰ درصد وجه دریافتی را مسترد می کردیم که تا امروز درصد قابل توجهی از این ارقام برگردانده شده است، ولی به سبب ضرر و زیان مالی شرکت در اثر کاهش حجم سفرها هنوز برخی از مسافران از آژانس ها و خدمات اینترنتی فروش بلیت طلبکار هستند که امیدواریم در هفته های آتی بتوانیم با تامین وجه برای سامانه های فروش، پرداختی بلیت های استردادی به مسافران نیز کامل شود.


منبع:

1399/02/22
17:32:26
5.0 / 5
3082
تگهای خبر: آژانس , جت , خدمات , داوطلب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پلات