یك فعال تعاونی حوزه چرم خواستار شد:

از صادرات محصولات چرم و كفش ایرانی غفلت نكنیم

از صادرات محصولات چرم و كفش ایرانی غفلت نكنیم

یك فعال تعاونی حوزه چرم، توسعه صادرات غیرنفتی را یك اولویت اساسی در سال جهش تولید دانست و راه اندازی مراكز تجاری در كشورهای هدف با حمایت وزارت تعاون و ایجاد نمایشگاههای تخصصی صنعت چرم و كفش را خواهان شد.



علیرضا جعفری در گفت و گو با ایسنا، درباره موانع پیش روی صادرات تعاونی ها و شناسایی بازارهای هدف اظهار نمود: معتقدم شناسایی بازارهای صادراتی از قبل صورت گرفته است؛ شناخت یک وجه است ولی عمل برای صادرات وجه دیگر موضوع است. هم اکنون کشور روسیه دارای روابط بسیار عالی تجاری و سیاسی با ایران است و کشورمان سال قبل توافقنامه اوراسیا را اجرائی کرد.

وی افزود: بر هیچ کسی پوشیده نیست که بازار روسیه ۴ میلیارد دلار کفش و محصولات چرمی وارد می کند، پس این بازار شناسایی شده است ولی برای گرفتن سهم خود از واردات روسیه و بازارهای هدف چه اقداماتی صورت دادیم؟

راه اندازی مراکز تجاری در روسیه و کشورهای هدف

این فعال تعاونی حوزه چرم، شرکت در نمایشگاههای تخصصی صنعت چرم و کفش روسیه و افتتاح شوروم های دائمی و فعال برای بازاریابی مستمر در روسیه، تشکیل کنسرسیوم صادراتی صنعت چرم و کفش برای ایجاد سازمان قوی صادراتی از دل بخش خصوصی، حمایت معنوی سازمان توسعه تجارت، صدور مجوز ایجاد مراکز تجاری در روسیه و رفع موانع و قوانین دست و پاگیر را همچون راهکارهای تقویت و توسعه صادرات کشور عنوان نمود.

به گفته جعفری، حمایت وزارت تعاون بوسیله صندوق سرمایه گذاری بخش تعاون و بانک توسعه تعاون در راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف در تحقق این هدف موثر است.

این کارآفرین بخش تعاون، با اشاره به نامگذاری سال به نام "جهش تولید" و تاکید مقام معظم رهبری بر تکیه بر توان و ظرفیت داخلی و توسعه صادرات غیرنفتی، اظهار نمود: موضوع پشتیبانی از تولید چند سالی است که جزو تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری است و قرار دادن آن در نامگذاری سالهای اخیر نشان دهنده اهمیت موضوع برای کشور خصوصاً شرایط فعلی است که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم.

توسعه صادرات غیرنفتی و محصولات چرم در اولویت کشور

وی اضافه کرد: در این شرایط هر قدر به جبهه تولید و خط مقدم آن که تولیدکنندگان هستند کمک گردد به نظام و مردم خدمت شده و غفلت از این مساله در سال جهش تولید شایسته نیست. امروز مساله صادرات غیرنفتی یک اولویت وصف ناپذیر است و در این راستا توسعه صادرات محصولات چرم و کفش ایرانی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته جعفری نخستین حمایتی که می تواند در جهت تقویت صادرات غیرنفتی صورت گیرد، اصلاح قوانین زائد و دست و پاگیر است و تفسیرهای مختلفی که گاهی از بخشنامه ها در پشتیبانی از تولید وجود دارد باید رفع گردد.

این فعال تعاونی حوزه چرم در آخر اظهار داشت: امروز یکی از مجموعه های بزرگ کفش که برندی ملی است و نماد بزرگ صنعت چرم و کفش کشور بشمار می رود در اختیار صندوق بازنشستگی است اما سهم ناچیزی در پشتیبانی از تولید داخلی و صادرات محصولات این صنعت بزرگ و اشتغالزا دارد.




1399/07/13
21:18:29
5.0 / 5
1854
تگهای خبر: تخصص , تولید , سرمایه گذاری , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پلات